רפאל גיל מציג "טיזר" מתוך יום עיון בשיתוף מכון התקנים וחברת מירב דסקלו

אהבת? זה הזמן לשתף!

רפאל גיל מציג "טיזר" מתוך יום עיון בנושא ליקויי בנייה וחוות דעת מומחה בשיתוף מכון התקנים וחברת מירב דסקלו

המנחה והמנהל המקצועי של יום עיון זה היה רפאל גיל המהנדס, בעליה של חברת ר.ח גיל מהנדסים. ביום עיון זה לקחו חלק פעיל 1300 מהנדסים, קבלנים, יזמים ואורחים נוספים.

בשנת 2000 מכון התקנים הישראלי ביחד עם רפי (רפאל) גיל עשו יום עיון "חוות דעת מומחה – מציאות או דמיון", באותו יום עיון רפי גיל חשב שב-14 שנים הבאות משהו ישתפר באופן מהותי, אך לצערו אנו נתקלים בהרבה מאוד חוות דעת מנוגדות למה שכתוב בתקן.


רפאל גיל: הרבה מאוד פעמים אני מגיע למקומות שבהם יש ליקויי בנייה ואומר לי הקבלן: "אין פתרון… צריך להרים.. צריך לפרק.." אז רגע אחד לפני שמפרקים, לפני שמגיעים לשלב ראשון יש פתרונות.
פתרונות מעשיים לתיקון ליקויי בנייה: מאת דורון בן ארי
מה אפשר לעשות עם GOP?
פתיחת אריח ללא שבירתו וריצוף אותו אריח בחזרה. איך עושים זאת? אחת הבעיות הראשונות לדוגמא שלצורך מצע ריצוף כחלק מבדיקת רטיבות מצע המילוי, אנו נדרשים לפתוח אריחים, ופעמים רבות אין לנו אריחים רזרביים, אנו נתקלים בזה בהרבה אתרים ופרויקטים שנמסרו כבר ללקוחות וגם בדירות ישנות.
מיכאל לכט שנים רבות עוסק בתיקון אריחים בנושא של מציאת פורמולות איך לתקן אותם בלי שייראו והוא פיתח רעיון לתיקון פגיעות באריחים ללא החלפתם.
שלבי ליטוש ופתיחת פוגות
ליצור מרווח בין אריחים שדבק ייכנס כמו שצריך ויהיה לו מרווח עבודה ולהוריד אותו לעומק לסדר גודל של סנטימטר לעומק האבן.
נזקים הנגרמים מליטוש לקוי:
ליטוש עם כמויות מרובות של מים – רצוי לבוא עם 2 אנשים שאחד מלטש והשני שואב ולא נותן למים לעמוד על הריצוף.
מהנדס רפאל גיל מסביר ומציג קייס סטאדי: תכולת רטיבות במצר התחתון של החול גדולה מ6 אחוז נמדד במכשיר פרוטומטר, אסמכתא, הערה, המסקנה לפרק את כל הבית. בשנת 2014 המכשיר קצת השתנה והפך לפרוטומטר צהוב ולא שחור ובודק אותו דבר..לוקחים במשיקים ושמים אותו שקורא משהו מסוים. נולדו מומחים חדשים ואמרו שבפרוטומטר שלא מגיע למצר, יש גם אלקטרודות. 22 ומשהו..כאשר אומרים שיש 20 יש מצר רווי, כאשר פתחו ריצוף גילו שזה יבש לחלוטין. לקחנו בדיקה למעבדה אחרת ויצא 0.8 אחוז. ולכן יש מכשיר שבודק רטיבות עצמיות באתר הבנייה באמצעות מאזני לחות של חברת MRC. מכשיר כזה אנו מצפים שיהיה באתרי בנייה.

הרשמה לניוזלטר לעדכונים נוספים

רוצה לקבל עדכונים? פיתוחים חדשים? זימון לכנסים? נא להשאיר אימייל

עוד בנושא

בלוג

רפאל גיל על סדקים

רפאל גיל מסביר מה אומר התקן על סדקים, מאיזה גודל סדק מתקנים והאם חייבים לתקן כל סדק שמופיע בקיר. אל תעשו בדיקות סדקים במבנים לפני

קרא עוד »

יש לך שאלה עבור רפי גיל?

המהנדס רפי (רפאל) גיל או נציג מטעם “גיל מהנדסים” ישמחו לענות לכל שאלה

רפאל גיל מהנדס

נגישות